یعقوب جان، بابا…

خب با اینکه این روزها مذاکرات هسته ای و انتخابات مصر و گرونی جون مرغ و شیر آدمیزاد و کسب اکثر کرسی های مجلس یونان توسط راستگرایان و انتقال قاسم دهنوی به تراکتورسازی در صدر اخبار قرار داره اما اینجانب دغدغه ی مهمتری دارم که چندیست تمام فکر و ذکرم معطوف شده و اون هم مسئله ی بچه دار شدنمه.

خب لابد الان فکر می کنین در یک اتفاق نادر، بنده حامله شدم و یا گمان می برید که ظرف مدت کوتاهی ازدواج کرده و الان همسرم سه قلو آبستنه و شاید هم حدس زدید که عبارت بچه دار شدن یک تعبیر باکلاس تر از واژه ی زاییدن می باشه و در ادامه نتیجه گرفتید که زیر فشار این گرونی ها بنده زاییدم اما باید خدمتتون عرض کنم که دو دقیقه ساکت شید و دندون رو جیگر بذارین تا براتون بگم.

این روزها و این شب ها برای من مصیبتی است. هر ساعت دارم به این فکر می کنم که خدایا! من اگه بچه دار بشم اسم کوفتیشونو چی بذارم؟ و البته این تفکرات و تدبرات به نتیجه هایی هم رسید و بالاخره تصمیم گرفتم اگه دوتا بچه داشته باشم و جفتشون دختر باشن اسمشونو میذارم فندق و پسته. اگر هم پسر باشن میذارم یعقوب و ایوب.

و خداوند لپ را آفرید

صحنه ای رو فرض کنین که من با پیژامه ی گشادم که ده کیلو گردو توش جا میشه به پشتی تکیه دادم و از زور تشنگی خیلی پدرانه خطاب به فرزند کوچکم میگم : یعقوب جان، بابا … یعقوبِ بابا.. . و یا صحنه ای رو تصور کنید که بنده شغل شریف قناتّی رو برگزیدم و فردی از همه جا بی خبر وارد قناتی میشه و یه مشت آجیل میندازه تو حلقشو و همونطور که درحال جویدنه، می پرسه: ببخشید آقا، پسته ات کیلویی چنده؟ و بعد من غیرتی میشم و با کارتک(!) می زنم وسط فرق سرش.

البته اینجا مشکلی هست. حالا اومدیم و بچه هام جفت نشدن و مثلا سه تا شدن یا اصلا دختر پسر قاطی شد. کاری که من می کنم اینه که اگه بچه ام پسر شد در اولین فرصت میذارمش دم در خونه همساده چون هیچ از بچه های پسر از اوان نوزادی تا پاتالی خوشم نمیاد، و سپس همسرم رو هم طلاق میدم و اگر مهریه اش سنگین باشه خب نمیدم. این بود راه حل من.

و بدرود …

8 دیدگاه در “یعقوب جان، بابا…

  1. بذار عیوب و معیوب
    اتفاقا ما یه یارویی رو می‌شناسیم اسم یکی از بچه‌هاش مفیده اون یکی مرتضاس بعد این مفیده واقعا مفیده اون مرتضاعه مضره باباشم همیشه می‌گف : باس اسم تو یکی رو می‌ذاشتم مضر :mrgreen:

  2. به نظر من زود تصمیم نگیر بازم فکراتو بکن
    (تخمه) نمیذاری اسم بچه تو! وای فک کن اونوقت موقع صدا کردنش اشتباه لفظی هم پیش بیاد! :mrgreen:

  3. دو تا دختر و دو تا پسر اصن جواب نمیده :idea:
    سعی کن(!)سه تا دختر داشته باشی اسمشونم بذار:شهین و مهین و اقدس،اوستا و شاگرد و وردس…حالا دس دس دسسسسسسسسسس :mrgreen:

    تو فک میکنی خانومت میذاره تو اسم بچه رو انتخاب کنی؟چه جسارتااا :evil:

  4. من شوخی نکردم اصلا. بعدش نمی دونم تخمه اسم پسره یا دختر ولی اگه بچه ام تران*چ[ل بود حتما.

  5. این ترانه ای که گفتین یه مصرع خیلی بد هم داره که خیلی زشته و من نمیگم.
    من خانوم ندارم که …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

@-: :wink: :twisted: :roll: :oops: :mrgreen: :lol: :idea: :evil: :d :cry: :arrow: :?: ::-O ::) :-| :-x :-o :-P :-D :-? :) :( :!: