کرش کردن فایرفاکس و پردازش Plugin-Container

تو دانشگاه بودیم و یکی از دوستان لپ تاپشو پهن کرده بود و تو اینترنت دنبال موضوعات علمی ملمی می گشت. مرورگرش اینترنت اکسپلورر بود و هی می هنگید و سرعتش کم بود. دوست داغون دیگری پیشنهاد کرد که کروم رو نصب کنه و در این لحظه رگ غیرت من دچار تورم شد و گفتم مگه فایرفاکس چشه؟ کروم چیه هیچی نداره لخ*ته؟ گفت نـــــع خیلیم خوبه و همه چی داره تازه مث فایرفاکس هی کرش نمی کنه. گفتم فایرفاکس کرش می کنه؟ گفت آره. گفتم عمه ات کرش می کنه.

اومدم خونه و یه بوس واسه فایرفاکس فرستادم و بغلش کردم. چندی گذشت و دیدم دهن سی پی یو داره صاف میشه و یه پروسسی داره گه زیادی می خوره. اسم این پروسس Plugin-Container.exe بود و تا مدت های مدید فکر می کردم کار IDM باشه و هی دستی اندش می کردم. خلاصه دیدم اینطوری نمیشه و علاوه بر سی پی یو دهن خودمم داره سرویس میشه بس که سیستم کند شده. خلاصه یه سرچی تو نت زدن و دیدم کار، کار این فایرفاکس مادر مرده اس که پلاگین فلشش مشکل پیدا می کنه و خودش کرش.

از اونجایی که عاشخ فایرفاکس بودم و کلهم زندگیم تو هیستوریش بود گشتم دنبال راه حل و انواع و اقسام عملیات های غیرممکنو انجام دادم و جواب نداد تا بالاخره کلیپی تو یوتیوب پیدا کردم و دیدم و انجام دادم و درست شد.

حالا اگه شما هم فایرفاکس دارین و Plugin container دمار از روزگارتون درآورده این کاری که میگم بکنین:

فایرفاکس رو باز کنید و تو قسمت آدرس بار عبارت about:config رو وارد نمایید.

حالا دکمه ی I’ll be careful, I promise! را با انگشتان مبارک بفشارید.

تو قسمت Search عبارت dom.ipc رو سرچ کنید.

حالا روی dom.ipc.plugins.enabled دو بار کلیک کنید تا false بشه.

حالا فایرفاکسو ببندید و بعد که دوباره وازش کنید می بینید چه سرعتی خفنی پیدا کرده و هم سی پی یو نفس راحتی داره می کشه.

پی نوشت: میخوام زین بعد دو زار مطالب تخصصی و کاربردی هم کار کنم. واس همین یه صفحه جدا درست می کنم و این مطلب همراه مطالب آتی میره تو اون صفحه. به هرحال یه کم باید به فکر آمار بازدید هم باشم دیگه.

11 دیدگاه در “کرش کردن فایرفاکس و پردازش Plugin-Container

  1. آغا اجازه منم فایرفاکس رو به همه ترجیح میدم برای وبگردی آمما همچین مشکلی نداشتم و سرعتم هم خوب بود و هَ :mrgreen: جریان چیه؟ :idea:
    نسخه ی ۱۶ هم اومده و من هنوز فرصت آپدیت رو پیدا نکردم! :|

  2. مرسی دیگه داشت سی پی یوی منو می ترکوند به ترین مرورگر هم این Maxthon Cloud Browser

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

@-: :wink: :twisted: :roll: :oops: :mrgreen: :lol: :idea: :evil: :d :cry: :arrow: :?: ::-O ::) :-| :-x :-o :-P :-D :-? :) :( :!: