تنها سفر نکن

با اینکه روز تولدم نه برای خودم نه هیچ کس دیگه ای اهمیت نداره، اما حس خوبی نسبت به این روز دارم. احساس می کنم امروز مال خودمه و اصلا سی ام مرداد با نام و وجود و اگزیستم عجین شده و تا آخر عمر این تاریخ غیرقابل تغییر خواهد بود.

دو ماه پیش با برخی از دوستان رفته بودیم پارک آبشار و دریاچه چیتگر. نم بارونی هم می زد و هوا خیلی اروپایی بود. از بحث درباره وفور جنازه ی قورباغه ها که بگذریم می رسیم به این بچه مچه هایی که مشغول آب بازی تو محیط مخصوص این کار بودن. یعنی یه جایی درست کرده بودن که آب از زمین با شدت می زد بیرون و یکی فشارشو کم و زیاد می کرد و من نگران پسربچه ها بودم که اگه یکدفعه فشار آب زیاد بشه، خب خطرناکه دیگه.

ما پایین عکسیم که خودمونو بریدم!

کلا جای خانوادگی بود و اگر در آینده منم خانواده ی جدید تشکیل دادم حتما دست خانواده رو می گیرم می برم یه جای دیگه. مثلا می برمش سینما تک فیلم روشنفکری ببینه حال کنه. البته من خودم به دیدن سایر شهرها بیشتر علاقمندم.

موضوعی که هست، این گردش های اکیپی و تورهای سفریه که دختر و پسر، قاطی تو هم میرن اینور اونور. اولش با خودم می گفتم خب بابا تور یه روزه اس طوری نمیشه که. اما وقتی الان برخی از هم دانشگاهی های سابق عکسای سفر به خلخال و اسالم و اردبیل رو گذاشتن دیگه توجیهات منطقیم جوابگوی مسئله نبود. به هرحال باید از پدر مادر های محترم پرسید که چطور قبول می کنن دختر مجردشون با چندتا پسر چند شبانه روز بره مسافرت. حالا بیاین بگین من چقدر کوته بین و عقب مونده هستم اما به هرحال این موضوع با فرهنگ ما همخونی نداره.

در آخر سوالی داشتم. چند روز پیش رفته بودیم نمایشگاه بازی های رایانه ای و جایی بود که نوشته بود مخصوص دختران و ما نره خرها رو راه نمی دادن. از اونجایی که مطابق فرهنگ کذاییمون، هیچ ماده ای همراهمون نبود که بره ببینه اون تو چه خبره، الان خیلی کنجکاوم و فضولیم میاد که بدونم ملت اونجا چیکار می کردن و بازی های دخترونه چطوریه که ما نباید ببینیم؟ چرا اونا باید بازی های پسرونه رو ببینن پس؟ کینکتا (فحش دادم؟)

30 دیدگاه در “تنها سفر نکن

  1. آخی چه جالب تولد تو سی امه و متواری ۲۹!

    به رسم ادب هم تبریک میگم!

    البته ته دلم راضی نیستم به این تبریک!اصن تو بگو تولد مگه تبریک داره عاخه؟!هی تو رو دروایسی این ور اون ور میگم ولی خب اینجا راحت بودم گفتم نگم!
    نه خدایی میتونی دلیل ِ فلسفی و عقلی ِ تبریک تولد رو بگی بهم؟ :d :mrgreen:

  2. سلام علکم
    آقا اولن که تولدتون مبارک اینا باشه @-:

    دویمن: چیکار داری بزار حالشو ببرن. دخدره راضی ننه بابا هم راضی اون پسرا هم راضی دیگه چه موشکلی هس ؟ :evil: :d

    و اما سیمن: ینی چی ماده همرامون نبود؟؟ :-|

  3. اتفاقا یه دختری قبلا تو کلاسمون بود که اونم بیست و نهم بود و خیلی از من خوشش می اومد. یعنی منو می دید می خواست از ذوقش بالا بیاره.
    تبریک، دلیل فلسفی و منطقی نداره. ولی دلیل هیچ چیز دیگه ای هم نداره ولی از اینکه تبریک گفتی تشکر می کنم.

  4. اول که خیلی ممنون. آخ سلام یادم رفت!
    دوم من راضی نیستم. کوفتشون بشه.
    سوم ماده دیگه. جامد مایع گاز.

  5. این گونه سفرها باعث تقویت روابط اجتماعی میشه :d به قول مرضی همه راضی پس بذار از این زندگی کوفتی لذت ببرن. اینا همون آدمایی هستن که ۶۰ سال دیگه وقتی عکسای این سفراشون رو به نوه و نتیجه ها شون نشون میدن اونا هم دهنشون باز میمونه و میگن :نه نه مگه اون موقع هم از این چیزا بود! شما چقد پیشرفته بودین!!
    واسه اون یازی ها ،شاید ،شاید،این باشه یک سری بازی دخترونه هست در ارتباط با مد و فشن ،یه دختره میاد بعد باید براش لباس و آرایش و از این چیزا انتخاب کنی تنش کنی.کلا بازی های بی خودی هستن.بازم میگم شاید هاااا

  6. نه یادم بود… ولی به خودت نگیر حالا دلیلی نداش همینجوری خب آدم یادش میمونه تولدای نزدیک تولدشو دیگه…
    اون دختره که گفتی ۲۹ مرداد بود تولدش اگه اسمش رومینا بود من میشناسمش

  7. خب خالا بیا دشواری نداره ک تولدت مبترک غنچه نشکفته (اگه بشکفی چی میشی دیگه)

    راستی چند ساله شدی عمو جون؟

  8. تولدتون برا اونایی که مهم هستین مبارک
    بعدشم که ما به عمر ۸ ساله دانشجوییمون از این سفرا نرفتیم .. خوب و بدشو بلت نیستیم …
    پدر ما رو دراورد این پارک ابشار و دریاچه
    زندگی برامون نذاشتن :(((

  9. عی بابا قبلنا کلا مسدود بودی ما هی میومدیم نمیومد تو! خب الان اوضاع بهتر شد فقط خیلتری
    مام تبریک عرض می نماییم البته همش چند روز دیر شد عب نداره :دیییی

    بعدشم تقاضامندیم یه فکری به حال اینجا بکن با تشکر.

  10. کاش من وقت داشتم میتونستم یه سفر توپ برم…اصن اگه وقتم داشته باشم…شاید پول نداشته باشم…اگه پول داشته باشم…شاید خانواده ای نداشته باشم…اگه خانواده داشته باشم..شاید اونا حس رفتن نداشته باشن..نمیدونم اصن ولش کن نمیرم :d

  11. ممنون
    ۸ سال دانشجویی؟ پزشکی دیگه؟
    بعد پارک آبشار چطوری میتونه پدر دربیاره؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

@-: :wink: :twisted: :roll: :oops: :mrgreen: :lol: :idea: :evil: :d :cry: :arrow: :?: ::-O ::) :-| :-x :-o :-P :-D :-? :) :( :!: